Mencari Nur

wahai Tuhan Yang Maha Pengasih ampunilah segala dosaku…ingin aku kembali kepada fitrah insani tak sanggupku jelajahi rimba duniawi…bebaskanlah diriku dari dibelenggu dosa noda nafsu durjana…

Cinta suci… June 8, 2007

Aku pengemis,
Pengemis cinta suci,

Perayu cinta sejati,
Aku pengemis,
Yang dahagakan kasih sayangNya
Hanya mengharap pada Maha Pencinta.Nyah kau cinta dunia,
Pergi kau cinta fantamorgana,
Aku tak perlukanmu,
Cintamu terlalu palsu,
Cinta murahan,
Penuh dengan kepura-puraan.
Aku merayu,
Nyah kau cinta fantamorgana,
Baru saja aku bebas dari cengkamanmu,
Baru sebentar jiwa ini girang,
Riang dengan hanya kasihNya,
Belum sempat putik tumbuh mekar di taman hati,
Tanpa diundang kau muncul kembali,
Lewat hanya untuk sementara,
Mengundang fitnah pada sang jiwa,
Hadir untuk melalaikan aku,
Membawa cita dan harapan palsu.Aku merayu,
Nyah kau cinta manusia,
Jangan dekati hati nurani ku ini,
Jangan dekati iman mudah goyah ini,
Pergi!
Mengapa kau tak mengerti?
Tiada ruang untukmu di sudut hati,
Belum tiba masanya lagi,
Mungkin suatu hari nanti,
Pabila cinta Agung lagi pasti telah bersemi,
Hidup subur menjalari hati,
Teguh bertahkta di sanubari.

~puisi ni amik kat someone(nur iman)…tertarik sangat dengan puisi nie…terkadang diri nie terfikir…ya memang benar tiada cinta yang abadi dan hakiki melainkan cintaNya Rabbul Izzati…sebaik2 pengharapan hanya padaNya Yang Maha Pengasih…Ya Allah kusedar dulu kupernah menaruh simpati pada insan namun luka itu kian parah…Kini kusedar betapa Kau cinta padaku…selangkah kudekat padaMu seribu langkah Kau dekat padaku…Ya Allah kini kusedar cukuplah bagiku dengan adanya DIRIMU…~

 

untitled1

 

10 Responses to “Cinta suci…”

  1. yus Says:

    sakitkn hadapi cinta…herm…byk silap kita ngn Allah bile bercinte ni…aku pun merasai…

  2. Hamba Says:

    Dalam mengenang kisah hidup silam
    Ku sedar dari kesilapan lalu
    Tuhan beratnya dosa-dosaku
    Masihkah ada ampunan buatku

    Tuhan…Dalam menempuh hidup ini
    Banyaknya dugaan datang menguji
    Tuhan…Ada yang dapatku gagahi
    Dan ada yang gagal kuhindari

    Tuhan…Dosaku menggunung tinggi
    Tapi taubatku tak kutepati
    Tuhan…Rahmat-Mu melangit luas
    Terlalu sedikit kubersyukur

    Kini kukembali pada-Mu
    Mengharap maghfirah dari-Mu
    Mogakan terampunlah dosa-dosaku
    Biarpun ujian melanda
    Ku tetap berkasih pada-Mu
    Kerna kuyakin kasih-Mu
    Kekal tiada sudahnya…

  3. Hamba Says:

    Kemarin hanya tinggal kenangan
    Bersama peristiwa semalam
    Adakah hari ini yang ku tempuh
    Kan bersinar untuk hari esok

    Benarlah apa yang telah dikata
    Penantian itu satu penyiksaan
    Kepastian membunuh kerisauan
    Ketabahan mendamai keresahan

    Dalam dada ada bara cinta yang menyala
    Dalam cinta ada kita berdua
    Tiada siapa bisa mengungkai rindu di jiwa
    Dengan iman dapat kita membendungnya

    Hanya kudrat Tuhan
    Yang bisa menyatukan
    Dan bisa meleraikan
    Cinta sesama insan

    Rahmat kasih sayang
    Yang amat diharapkan
    Untuk kita abadikan
    Kasih di alam cinta bahagia

  4. Hamba Says:

    Sekian, terima kasih

  5. bulan Says:

    hm…lpas baca td tsentuh hati..TUHAN..kau lembutkan hati ini, kau sirami hati ini dengan taubat agar aku tetap taat padamu dan kau teguhkan imanku unuk menghadapi hidup ini..berikan aku sedikit kekuatan..sesungguhnya aku tidak kuat YA ALLAH..aku rayu padamu..

  6. zuraida Says:

    cinta kpd Allah cinta sejati…
    tiada kepuraan..
    Dia susah dan senang untuk kita…
    Dia shj yg tau pe isi hati kita…
    wlupn byk kslpn demi kslapn kita buat dalam hidup..
    Dia tak jemu bersama ngan kita…
    Dia tak pernah lgsg bosan dgn telatah silap pepn yg kita buat..
    Ya Allah setianya Allah tak mcm yg lain sebenarnya…
    Terasa sgt2 tersentuh sgt2…
    Dialah yg dekat tapi knp kita tak pnh nmpk dan rasa…
    Dekatla Ya Allah padaku jgn pegi dari sisiku….
    jgn pergi tolong jgn menjauhi…
    Aku tau aku silap aku sedar aku bodoh dan ego..
    please tolong Tuhan jgn jauh dari ku…
    aku dah takde sesiapa Tuhan untuk cari kekuatan….
    Kecuali Mu Ya Allah….

  7. nurul Says:

    …;)

  8. Agustriawan Says:

    Ya Allah jauhkan aku dr cinta fatamurgana.

  9. Riyatika irt Says:

    Dengarkan


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s